lauantai 29. heinäkuuta 2017

Toinen vuosi hetkiä


Aloitin reilut kaksi vuotta sitten postaussarjan Hetkessä. Postaussarjaan innoitti Pikku Kepponen - blogin Rva Kepponen, joka kirjoittaa vastaavaa postaussarjaa. Hetki on arkeen voimaa tuova asia. Hetki on sellainen asia, joka on minua itseäni varten ja josta saan arkeen iloa ja hyvinvointia ja buustia jaksamiseen.

Millaisia hetkiä postaussarjan toiseen vuoteen sisältyi? Olen käynyt katsomassa useamman teatteriesityksen, esimerkiksi Kom-teatterin hienon Pasi was here, Lahdessa Housut pois-musikaalin ja kesäteatterissa Metsolat. Myös joistakin elokuvista, kirjoitin, esimerkiksi elokuvasta Satayksivuotias, joka jätti laskun maksamatta ja katosi.


Olen käynyt kokeilemassa useampaa hoitomuotoa, postaukset on kirjoitettu tiibetiläisestä äänimaljahoidosta, rumpurentoutuksesta ja thaimaalaisesta hieronnasta. Lisäksi kävin koko vuoden ajan säännöllisesti hierojalla.

Olen tehnyt retkiä esimerkiksi Alppiruusupuistoon ja Kissakahvila Helkattiin. Olen käynyt TRE-kurssilla ja yinjoogassa. Ja pari näyttelypostausta löytyi myös, Keravan taidemuseon Näkyväksi neulottu- näyttelystä ja voimauttavan valokuvan Lempeä katse - näyttelystä. Haaveissani on ollut ostaa Museokortti, mutta se on edelleenkin hankkimatta.



Mikä on merkittävää huomata, on se, ettei Hetkessä-postauksia ole kirjoitettu ollenkaan huhti-toukokuussa. Ei ihme, että silloin oli kehon ja mielen jumeja. 
Meillä oli tuolloin keittiöremontti ja työkiireitä sekä minulla että miehellä. Juuri silloin olisin kaivannut hetkiä, mutta en saanut niitä mahtumaan kalenteriini. Jatkossa pitää huolehtia siitä, että kiireisiin ajanjaksoihin sisältyy myös virkistäviä asioita.


Tätä postausta oli kiva koota ja samalla muistella, mitä kaikkea vuoteen on sisältynyt. Huomasin myös, etten ole ihan kaikista kivoista kursseista ja esityksistä ehtinyt blogiini kirjoitella. Mutta suurin osa vuoden hetkistä on dokumentoitu.

Nyt alkaa Hetkessä-postaussarjan kolmas vuosi ja tunnisteena on Hetkessä_vol3. Toivon kolmannen vuoden hetkissäni kokeilevani jotain uutta kuten vaikkapa ilmajoogaa ja metamorfista hoitoa.

Ensimmäisen vuoden Hetkessä-koosteen voi lukea täältä.

4 kommenttia:

  1. Hienoja Hetkiä!
    Minulle Hetkien järjestämisestä on jo alkanut tulla rutiinia. Vähän on pitänyt tänäkin vuonna alkaa jarruttelemaan Hetkien järjestämisessä :) Uskomaton kehitys siihen nähden, että ennen Hetkiä pidin itselleni syksyllä palkinto-ohjelmaa. Taisin silloin ostaa käsilaukun ja käydä teatterissa. Nyt nuo omat pikkuhetket ovat osa säännöllistä elämää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, että sinulle hetket ovat jo rutiinia. Minä tosiaan huomasin, että keväällä on ollut liian pitkä väli hetkissä ja se kyllä näkyi ja tuntui omassa olossa. Minulla epäsäännölliset työajat ja ilta- ja viikonlopputyöt tekevät sen, ettei aina ole ihan helppoa järjestää esim. teatterireissuja ystävien kanssa.

      Poista
  2. Minun pitäisi järjestää itselleni enemmän Hetkiä. Heinäkuu meni aikamoista matalalentoa enkä juuri ehtinyt pysähtyä. Tällä viikolla alkoivat työt, mutta vajaan lapsiryhmän ansioista yritän ottaa rennommin. Ja niitä hetkiä myös itselle töiden jälkeen. Eilen olin ensimmäistä kertaa pelaamassa naisporukan kanssa jalkapalloa. Uusi ja hauska kokemus! Liikunta voi olla hauskaa, kun uskaltaa kokeilla jotain erilaista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jalkapallo naisporukalla kuulostaa hauskalta, sopii sulle, kun teillä muutenkin jalis on perheen elämässä vahvasti.

      Minä tarvitsen aika paljon pysähtymistä ja rauhoittumista. Ja hetket ovat tärkeitä.

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!