perjantai 30. kesäkuuta 2017

Hetkessä: Kokeilussa thaimaalainen hieronta



Ystäväni kertoi vähän aikaa sitten facebookissa käyneensä thaimaalaisessa hieronnassa ja kehui sitä kovasti. Kiinnostuin heti asiasta. Googlailin vähän, mistä on kyse, sillä toki minulle ensimmäisenä tuli mieleeni seksipalvelut ja intiimipaikkojen hieronta. Mutta ei, perinteinen thaimaalainen hieronta on jotain ihan muuta. Päätin testata itse.

Varasin tunnin ajan. Olin etukäteen lukenut netistä, että thaimaalaisessa hieronnassa päälle laitetaan pyjama ja hieronta tapahtuu sen päältä. Olin myös lukenut että kyseessä ei ole varsinainen öljyllä tehtävä hieronta vaan ennemminkin kehon painelua ja venyttelyä. Minä en saanut päälleni pyjamaa, vaan ihan olin pikkuhoususillani hierontapöydällä ja hieroja laittoi päälleni viltin. Viltin päältä hän paineli kehoani, aloittaen jaloista ja tullen sieltä päätä kohden. Ennakkotiedoistani poiketen selkäni hierottiin myös öljyn kansa. Olin välillä myös selälläni, jolloin hän käsitteli kehoani etupuolelta. Tällöin myös niskan ja takaraivon alue käsiteltiin ja myös kasvoni hierottiin kevyesti. Välillä käsiäni venytettiin. Lopussa oli vielä hetken aikaa istuallani, jolloin hän hieroi vielä selkääni ja niska-hartiaseutua. Hieronnan lopuksi hän siveli vielä niska-hartiaseudulleni yrttivoidetta, jonka hän kertoi olevan parantavaa.

Ja millaista thaimaalainen hieronta olikaan? Se tuntui äärettömän tehokkaalta. Thaimaalaisessa hieronnassa kohteena ovat kehon läpi kulkevat energialinjat. Hieronnassa yhdistyvät buddhalaiset lääkintäopit, joogan venytysliikkeet, perinteinen intialainen lääketiede sekä akupunktio. Kehoa painellaan käsillä. Nopeasti hieroja löysi kehoni kipupisteet ja parissa kohtaa hän totesikin, että "kivi" ja aikamoinen jumikohta siinä olikin. Muutamassa kohdassa hän myös totesi "tiukka, tiukka". Lopussa hän kuitenkin sanoi, ettei kehostani löytynyt kovin paljoa jumeja (olen käynyt perinteisessä hieronnassa kohta vuoden verran pari kertaa kuussa, joten tämä on varmaan tekijänä siihen).

Tuntui, että kyseessä on monipuolisin kehohoito, missä olen koskaan käynyt. Ja minulla on kokemusta perinteisen hieronnan lisäksi intialaisesta päähieronnasta, rosen terapiasta, vyöhyketerapiasta, hermoratahieronnasta ja joskus aikoja sitten olen käynyt myös akupunktiossa. Minä jos kuka olen siis pitänyt huolta kehoni hyvinvoinnista! Ainut huono puoli minkä keksin thaimaalaisesta hieronnasta on se, että naamaani ilmestyi muutama näppylä seuraavana päivänä ja ihmettelin asiaa. En keksi mitään muuta selitystä kuin kasvohieronnan ja sen, että se öljy jotenkin tukki huokosia.

Menen ehdottomasti uudelleen! Sain myös asiakaskortin, jolla joka kuudes hieronta on ilmainen. Huomasin, että samassa paikassa tarjotaan myös thaimaalaista yrttihierontaa, jossa hierontaa tehostetaan painamalla ihoa höyryssä lämmitetyillä yrttinyyteillä. Ehkä kokeilen sitä myös.

Moni varmaan miettii, mistä tietää, tarjoaako paikka thaimaalaista hierontaa vai vähän "toisenlaista" thaihierontaa. Tähän en osaa vastata. Ehkä kannattaa tutkia nettisivut huolella ja kysellä vähän ihmisten kokemuksia paikasta.

Millainen mielikuva sinulle tulee thaimaalaisesta hieronnasta? Oletko sinä kokeillut thaimaalaista hierontaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ilahduttavat aina!