torstai 1. lokakuuta 2015

Syyskuussa


Syyskuu oli minulle aika hiljainen blogikuukausi. Minulla oli töitä paljon ja tein yrityshistoriani ylivoimaisesti parhaan kuukausituloksen. Lisäksi olen tietoisesti viettänyt digipaastoa. Siinä missä muut haalivat koko ajan lisämedioita seurattavakseen, minä vähennän tietoisesti netissä olemista. Olin myös ihan konkreettisesti digipaastossa pari päivää ollessani hiljaisuuden retriitissä Holmassa.


Syyskuu alkoi poikkeuksellisella viikolla, mies oli työmatkalla Intiassa ja esikoinen samanaikaisesti leirikoulussa Pukkilan leirikeskuksessa. Näiden reissujen jälkeen olemme käyneet katsomassa leffassa Inside out - elokuvan, olemme tutustuneet Albatros-laivaan ja käyneet syömässä vietnamilaista ruokaa paikallisessa uudessa ravintolassa, My Sevenissä.

Olen ollut mukana koulun vanhempainyhdistyksen toiminnassa ja koululla oli myös kodin ja koulun yhteistyöpäivä. Käväisin Turussa perhesirkuksen ideapäivässä. Töiden tiimoilta olen luennoinut Messukeskuksessa, olen ollut Kehitysvammatuen perheleirillä ohjaamassa satuhierontaa ja lisäksi olen ohjannut viikossa noin 15 ryhmää. Olen aloittanut myös ensi kevään kurssien aikatauluttamisen.


Olen miettinyt paljon omaa hyvinvointia ja työmäärää, jolla pysyn hyvässä voinnissa. Nyt syyskuussa menin välillä sille rajoille, että tunsin, että pian alan väsyä, jos en saa lepoa tarpeeksi. Hiljaisuuden retriitti tarjosi hyvän paussin kiireiseen syyskuuhun. Lokakuu onkin työrintamalla paljon hiljaisempi ja vietän myös syyslomaa. Hyvä niin. Minä en jaksa kovin montaa kiireistä viikkoa peräkkäin.


Olen miettinyt paljon myös blogiani. Moni tuttu bloggaaja on liittynyt johonkin blogiyhteisöön. Olen tunnustellut itseäni ja tullut siihen tulokseen, että minulle on toistaiseksi hyvä näin. Olla pienenä, itsenäisenä ja kotikutoisena bloggaajana. Minulla ei ole tavoitteita bloggaamiseni suhteen, en hae tällä taloudellista hyötyä. Toki olen iloinen esim. jokaisesta kirjasta tai cd-levystä, jonka olen saanut arvostelukappaleeksi tai arvottavaksi. Ja myös blogiyhteistöistä olen iloinen. Mutta nyt on hyvä näin.

Lokakuusta toivon rauhaisampaa. Lokakuussa olen aloittamassa myös uudet opinnot. Minä, ikuinen opiskelija, aloitan opinnot lasten tunnetaito-ohjaajaksi. Mindfulness-ohjaajaopintoni jatkuvat vielä tammikuulle, joten hetken aikaa pyöritän yritystäni ja opiskelen kaksia opintoja samanaikaisesti.

Mukavaa lokakuuta teille blogini lukijoille!

10 kommenttia:

  1. Onnittelut yrityksen hyvästä tilikuukaudesta! Vaikka kiireinen kuukausi on varmasti verottanut voimia, niin varmasti tuntuu kivalta, kun ollut hyvin töitä omalla yrityksellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kun kasasin tänään kirjanpitoa varten materiaalia ja laskin kuukauden saldoa, tunsin jopa suurta ylpeyttä. Minä, ihan omalla yritystoiminnallani, olen pystynyt näin hyvään tulokseen. Toki olen tehnyt töitäkin paljon. Voin olla iloinen ja onnellinen ja nauttia täysin siemauksin tulevista vapaapäivistä.

      Poista
  2. Onnea tehokkaasta syyskuusta! Sopivan tuottoisaa lokakuuta! Minä taidan olla juuri se, joka haalii niitä uusia medioita. Syyskuussa tuli snapchat, tosin samaan aikaan olen vähentänyt muiden sovellusten seuraamiseen käyttämään aikaa. Tasapaino siis säily(nee). Ihanaa syksyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset onnitteluista! Täytyy myöntää, etten minä edes tiedä mikä on snapchat, siihen tuntuu moni liittyneen nyt lähiaikoina. Minulla on taipumus addiktoitua someen, joten ihan tietoisesti välttelen lisäkanavien mukaan ottamista.

      Mukavaa syksyä sinullekin!

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Niin onkin. Odotan noita lasten tunnetaito-ohjaajaopintoja ihan valtavasti. Tiedän, että ne ovat myös samalla tutkimusmatkaa omaan itseen ja omiin tunteisiin.

      Poista
  4. Onnea yrityksesi menestyksestä! Ja kuulostaapa ihanalle tuo lasten tunnetaito-ohjaaja opinnot, mikä taho tarjoaa tuollaista koulutusta? Täytyypä googlettaa aiheesta lisää... nimimerkillä kovasti kiinnostaa :). Ihanaa syksyä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Lasten tunnetaito-ohjaajakoulutus on ihan uusi kokonaisuus, minä pääsen aloittamaan sen toisessa koulutusryhmässä. Koulutuksesta löytyy lisätietoa Ilontuulen nettisivuilta.

      Ihanaa syksyä sinullekin!

      Poista
  5. Ihanaa opiskelua ja aurinkoista syksyä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Syksy on ollut ihanan aurinkoinen, siitä minä pidän.

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!