perjantai 12. elokuuta 2016

Arjen alkamista odotellessa



Meillä on eletty nyt puoliarkea pari viikkoa. Minä ja mies olemme aloitelleet töitä ja pojat ovat olleet vielä lomalla. Tuntuu, että monissa muissa kaupungeissa koulut ovat jo alkaneet, meillä Vantaalla koulut alkavat viimeisimpien joukossa eli ensi viikon tiistaina. Varsinkin tämä viikko on ollut lapsilla vähän nihkeä. Kuopuksella on ollut paljon kavereita pitkin kesää, mutta tällä viikolla hän on ollut pääasiassa kotona ja välillä aika pitkästynyt. Esikoinen on lukenut Nälkäpeli-sarjaa. Tänä kesänä hankittu jättitramppa on ollut kovassa käytössä päivisin.

Minulla on ollut aika hyvä työdraivi eli olen tehnyt paljon asioita eteenpäin. Harmittavaa on ollut se, että poikien kotona ollessa ajatukseni keskeytyvät vähän väliä. Ja ruokaa pitää laittaa kesken työpäivän (harvoin olen tehnyt sitä edellisenä iltana valmiiksi eikä meille myöskään kovinkaan usein jää ruokaa edelliseltä kerralta). Olen kirjoittanut Lasten Tunnetaito-ohjaajaopintojen päättötyön lähes valmiiksi. Olen tehnyt materiaaleja ja mindflness-äänitteitä kahta ekaa verkkokurssiani varten (Juhuu! Uskaltanen nyt ilmoittaa, että julkaisen syksyn aikana ainakin kaksi verkkokurssia liittyen vanhemmuuteen).


Olen käynyt hierojalla kolme kertaa. En ollut tajunnutkaan kuinka jumissa kehoni oli. Ensimmäinen kerta oli lähes tuskainen. Nyt niska-hartiaseutuni on jo paljon paremmassa kunnossa, mutta olen varannut vielä useita aikoja syksyn varrelle, jotta saan itseni ja hartiani kuntoon. Minulle on tärkeää, että hieronnat on varattu pitkälle ja ne on kalenterissa, sillä tosi helposti minulle käy niin, että ajan varaaminen vain siirtyy ja siirtyy ja lopulta ehdin täysin jumiin ja niska-hartiasäryn kouriin ennen kuin varaan aikaa. Tuntuu, että samalla kun jumit kehosta ovat lähteneet purkautumaan, myös mieleen on tullut vapautta. Kampaajallakin kävin ja jo oli aikakin, hiukset olivat aivan ylipitkät ja kulahtaneet.


Kuluneen viikon aikana sain postin matkassa Kosketuksessa elämään - voimalausekortit. Nämä ovat osa satuhierontaohjaajakoulutukseni materiaalia. Nostin korttien joukosta tämän viikonlopun teemakortiksi: Annan aikaa itselleni. Anna sinäkin. Mukavaa viikonloppua!

4 kommenttia:

  1. Ihanaa kun voit tehdä töitä kotona, vaikka ajatus kyllä tosiaan varmaan usein keskeytyykin. Itse olen kovasti yrittänyt opetella siihen, että tekisin seuraavan päivän ruuan aina edellisenä iltana, tai kerralla useammaksi päiväksi ruuat, mutta se tuppaa vähän ontumaan... Olisi ihanaa, kun voisi aina vain lämmittää lounaan!
    Tsemppiä arkeen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä! Silloin kun olin palkkatyössä, tein aina ruuan valmiiksi edellisenä iltana, koska tulin vasta vähän ennen viittä kotiin eikä olisi ollut mitään mahdollisuutta ehtiä tehdä ruokaa kun lapsilla oli jo nälkä tullessani kotiin. Nyt tietenkin ollut vielä poikkeustilanne, kun lapset ovat lomalla ja pitää olla kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Ensi viikolla päästään tilanteeseen, että riittää yksi lämmin ruoka, kun alkaa koulut ja siellä pojat syövät lounaan. Joku järkevä ruokalista tms. systeemi pitää kehittää siihen vaiheeseen, kun minulla alkaa taas ryhmien ohjaamiset ja luennot.

      Poista
  2. Sinulla on selvästi hyvä draivi päällä. Mahtavaa, että verkkokurssien tekeminen on käynnissä.

    Kirjoiteltaisiinko me samalla draivilla postauksia pojista ja murrosiästä? Laitan sulle sähköpostia tulemaan.

    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on todella ollut draivia. Se on vaan välillä vähän sinkoillut tekemisestä toiseen. Yhtenä päivänä kirjoitin muutamassa tunnissa 27 sivua päättötyötä. Sitten en katsonut sitä viikkoon ja tein kaksi päivää aamusta iltaan verkkokurssien materiaaleja. Mutta nyt on todella hyvin virrannut energia. Yritin ennen kesälomaa aloittaa tuota päättötyötä, mutta silloin en saanut kirjoitettua sanaakaan sitä. Selkeästi tarvitsin loman ja tauon ja nyt on ollut flow päällä.

      Odottelen meiliä! Mun draivi todella sinkoilee tekemisestä toiseen, ehkä joku päivä on sitten draivia miettiä myös poikien murrosikää.

      Mukavaa viikonloppua sinullekin!

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!