maanantai 23. heinäkuuta 2018

Kolmas vuosi hetkiä



Aloitin kolmisen vuotta sitten postaussarjan Hetkessä. Postaussarjaan innoitti Pikku Kepponen - blogin Rva Kepponen, joka kirjoittaa vastaavaa postaussarjaa. Hetki on arkeen voimaa tuova asia. Hetki on sellainen asia, joka on minua itseäni varten ja josta saan arkeen iloa ja hyvinvointia ja buustia jaksamiseen.

Millaisia hetkiä postaussarjan kolmanteen vuoteen sisältyi?


Olen käynyt katsomassa useamman näyttelyn. Olen käynyt katsomassa Kansallismuseon Barbie-näyttelyn, Roska on luksusta ja Muutoksentekijät - valokuvanäyttelyn ja Tyttöpoikatyttöpoikatyttö - näyttelyn. Kävin  Ateneumissa Blogisisarten kanssa. Näistä kaikkia en olisi muistanut ilman noita postauksia.

Olen käynyt lounaalla ystävien kanssa ja retkellä Vallisaaressa. Teatterissa kävin vuoden aikana aika vähän, koska en löytänyt juurikaan minua kiinnostavia esityksiä. Lisäksi yksi joulun alla käymäni teatterireissu jäi raportoimatta ihan siksi, etten erityisemmin pitänyt esityksestä. Blogipostaus löytyy esityksestä Kaikki mieheni. 

Olen tehnyt kotona villasukkatreenejä. Loppukeväästä kävin Röyhkeyskoulussa.


 
Tätä postausta oli kiva koota ja samalla muistella, mitä kaikkea vuoteen on sisältynyt. Huomasin myös, etten ole ihan kaikista kivoista kursseista ehtinyt blogiini kirjoitella. Olen käynyt vuoden aikana parin viikon välein hierojalla ja muutaman kerran thaimaalaisessa hieronnassa. Kevään ajan kävin hathajoogassa (tästäkin oli postaus luonnoksissa tekeillä, mutta se ei sitten valmistunut koskaan...). Nämä hemmotteluhoidot ja jooga ovat aina itselle voimaa ja hyvinvointia tuovia juttuja.

Nyt alkaa Hetkessä-postaussarjan neljäs vuosi ja tunnisteena on Hetkessä_vol4. Olen jo suunnitellut kokeilevani uusia hemmotteluhoitoja, esimerkiksi shiatsua ja Brain Relief-hoitoa. Teatterissa ja leffoissa toivoisin käyväni enemmän. Seuraavaksi on suunnitteilla Mamma Mian katsominen. Aion kokeilla myös uusia keho-mieli-tunteja ja eri joogalajeja. Lähellemme avataan uusi joogasali syyskuussa ja tämä on ihan huippujuttu! Siellä tulee olemaan myös osteopaatin vastaanotto ja sitäkin aion kokeilla.

Millaisia hyvää oloa tuovia hetkiä sinun arjessasi on?

Ensimmäisen vuoden Hetkessä - koosteen voit lukea tästä.
Toisen vuoden Hetkessä - koosteen voit lukea tästä.

Seuraa blogiani myös facebookissa!

4 kommenttia:

  1. Kivoja Hetkiä!
    Minä olen huomannut sellaisen, että noiden Hetkien kanssa on käynyt sellainen, että niistä on tullut "automaattisia" eli säännöllisesti tutkailen kivoja retkikohteita, kulttuuria ja kursseja. Sen lisäksi olen kyllä joutunut myös aikatauluttamaan kalenteriini lepoviikonloppuja, koska muuten saattaa iskea vauhtisokeus kivojen juttujen varaamisen kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on aivan sama juttu. Eli säännöllisesti tutkailen kivoja omia juttuja kalenteriin. Ja myös minulle lepoviikonloput ja päivät ovat supertärkeitä, sillä minulla on myös vauhtisokeutta ja joskus kivojakin juttuja voi olla liikaa ja ne tuntuvat enemmänkin kuormitukselta kuin virkistystä tuovalta.

      Poista
  2. Itse aion myös käydä katsomassa Mamma Mian. Sitten meidän lähellä on kesäteatteriesitys, jonne menen ystäväni kanssa. Pyrin käymään kulttuuritapahtumissa ystävien kanssa, se on sitä hengen ruokaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mamma Mia on varmasti ihana, minä odotan jo paljon sen näkemistä. Minä olen kahtena edeltävänä kesänä käynyt kesäteatterissa ja ne olivat kivoja esityksiä. Nyt en ole oikein löytänyt sopivaa esitystä, joka olisi kiva nähdä.

      Kulttuuri on hengenruokaa ja tuo paljon hyvää oloa, se on totta.

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!